Ness
per en 9 Agost 2013
1,357 Vistes

Si hem de fer cas de les paraules de Paavo Järvi, per la gira sud-americana que s’ha endut una versió reduïda de la DKB perquè la “Corda” excessiva –típica de l’herència Megalòmana de Wagner impedeix que el vent se senti. Això ja ho vaig dir en el seu moment -http://catarsimusical.flog.cat/paavo-j%C3%A4rvi-9196- ja que després de fer la comparació de les gravacions del seu Mestre Bernstein de les simfonies de Beethoven i vaig arribar a la mateixa conclusió. No cal recordar les gravacions de Klemperer o Furtwängler tal com fa el mateix Järvi en una entrevista. El vent queda apagat i “estovat per la corda”. No cal ser director ni músic de la crême de la crême com ell per veure les coses.

I amb la versió de la Novena de Beethoven que volta per Youtube dirigida per ell, pel meu gust, encara hi ha massa corda i massa cantants. El vent ha de fer un sobre esforç perquè tothom els pugui sentir i gràcies als micròfons.... Això sí, se sent molt esplèndid, ple i contundent.

Llavors si és tal com ell diu, ja m’està bé. M’hauria agradat ser-hi per explicar-ho...

Publicat a: Música
Sigues el primer a qui li agrada això.
miquel pubill
no calia que hi fosis,ho has explicat com ho faris un gran entès,ho sigui :una gran entesa,felicitats
9 Agost 2013
Ness
gràcies.
9 Agost 2013